teisipäev, 23. august 2016

Arooniasiirup

Minu lemmiksiirup, või siis tegelikult on mul raske mustsõstra ja aroonia vahel võitjat leida... Aga lemmik ikkagi! Nii lemmik kohe, et istutasin sel kevadel endale aia tahaserva heki ja just arooniatest. Väikesed aga tublid põõsad andsid mulle täpselt 1 kg jagu marju...

Vaja läheb: 
1kg arooniaid
1 peotäis kirsilehti
2 peotäit mustsõstra lehti
13gr sidrunhapet
600gr suhkrut

Pane loputatud marjakobarad ja lehed vaheldumisi potti, lisa sidrunhape ja suhkur. Tihtipeale erinevates retseptides lisatakse sidrunhape ja suhkur alles keema panemisel aga mina teen nii, nagu meil kodus tehti - ehk siis kõik kohe potti.
Kalla peale 1 liiter keevat vett. Jäta seisma jahedasse vähemalt ööpäevaks. 
Siin lähevad retseprid jälle lahku. Osad kurnavad siinkohal marjad välja. Mina jätkan "kodust rada". 
Täheldan ka, et marjade kurnajad ja siinkohal sidrunhappe ning suhkru lisajad räägivad tavaliselt vahu korjamisest. Mina keedan kõik koos ning pole veel vahtu kohanud...
Teisel või kolmandal päeval lase siirup keema. Keeda 5 minutit ja kurna marjad välja. Lase siirupil uuesti keema tõusta ja pane seejärel steriliseeritud pudelitesse. 

Välja kurnatud marjad aga ära viska ära vaid: 
1. puhasta ning tee moosiks. Saab väga edukalt huvitava maitsega moosi. 
2. tee järelmahlaks. 

Järelmahla tegemiseks pane marjad tagasi potti, keeda 0,5 liitri veega 10-kond minutit. Pane sõela sisse 2 kordselt marlit piisavalt suur tükk, et kõik ära mahuks ja nurgad kokku koguda saaks. Mul marli oli otsas, ajasin asja ära tavalise valge voodilinariidega. 
Kalla marjad sõela (ja loomulikult püüa vedelik kinni). Kui just sepa käed ei ole, siis lase  marjadel pisut jahtuda. Kui on sepa käed - korja marli nurgad kohe kokku ja "pigista marjadest viimanegi välja" - mul jäi järgi ikka täitsa jahune sodi vaid. 
Lase mahlal uuesti keema tõusta, maitsesta vajadusel - lisades 1 sidruni mahla (või siis 2-3 gr sidrunhapet) ning soovi korral suhkrut. 
Pane samuti pudelitesse ning kasuta morsi tegemisel. 
Järelmahlal on "traadisem maitse" nagu ütles minu laps selle kohta...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar