laupäev, 25. juuli 2015

Schwartzwaldi kirsimarmelaad

Aeg-ajalt igatsen tagasi oma kunagisse ajutisse koju. Sinna, kus Schwartzwaldi erinevad fantastilised maitsed olid igapäevaselt kättesaadavad ja ka taskusõbralikud.
Ega siis muud üle jää kui tuleb võimalusel endale see kodu ise lähemale tuua.
Üks hämmastav asi, mida ma Karlsruhes elades sõin ja ka kõrgelt hindasin oli just nimelt Schwartzwaldi kirsimarmelaad.
Et seda teha...

Vaja läheb

1 kg puhastatud kirsse (ilma kivideta ning just kirsse, mitte mureleid - mis tuletab meelde, et kirsipuu jäi kevadel istutamata)
400 gr suhkrut 
1 pk lahustuvat Jacobsi kohvi (See väike 1 tassi pakike) 
1 spl kakaod (Kalev)
1 kaneelikoor
5 musta pipra tera

Originaalretseptis on lahustuvat kohvi 50gr / 1 kg kirsse - minu arust on seda liiga palju ja Saksamaal söödul ei olnud nii tugevat kohvimaitset kui selle originaalretsepti järgi jäi. Samuti kasutan Kalevi kakaod. Saksas pannakse 100 gr Nestle kakaod, mis on sama hea kui meil need "Jänese" omad - ehk siis lahustuv. Mulle meeldib Kalevi omaga rohkem.

Kuumuta ahi 150 kraadi juurde ja pane suhkur ahju kuumenema. 
Pane kirsid koos ülejäänud ainetega potti ja keeda 15 minutit.
Must pipar võib jääda sisse kogu keedu ajaks, kaneelikoor tuleks eemaldada vastavalt maitsele. Ehkki mulle meeldib kaneel väga - mina eemaldan nüüd kaneelikoore. 
Lisa kuumenenud suhkur ja kuumuta tasasel tulel 40 minutit. 
Pane marmelaad purkidesse, keera purgi põhjad üles ja lase täielikult jahtuda enne kui kaaned taas üles keerad. 
Mina keedan marmelaadi koos nahkade ja koos kogu mahlaga, mis tuleb.
Väga paljud kurnavad mahla välja, kuna siis pidavat tulema paksem. Pigem on vaja rohkem kuumutada ja mahl annab just selle marmelaadile omase läbipaistva kallerduse :) 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar